13.05.2014

i jeszcze jedenasty słynny Szwajcar

Zupełnie wypadło mi z głowy, żeby o nim napisać. Przypomniała mi dzisiaj prasa codzienna, ale to niestety z mało przyjemnej okazji. Hans Rudolf Giger, twórca postaci "Obcego" zmarł dzisiaj w Zurychu, w wyniku powikłań po upadku do którego doszło zeszłej jesieni. Miał 74 lata.

W niewielkim (ale jakże urokliwym) szwajcarskim miasteczku Gruyère w kantonie Fryburg mieści się muzeum jego twórczości, oraz kawiarnia/bar urządzona jak w filmie Obcy - ósmy pasażer Nostromo. 
Nie jestem wielką fanką twórczości Gigera, odwiedziłam jego muzeum, ale bar zrobił na mnie o wiele większe wrażenie.
Ostatnio w muzeum wystawiane były również dzieła Franciszka Starowieyskego.

Kilka zdjęć z Gruyère:

Bar wewnątrz

Przed wejściem do muzeum


Wejście do muzeum
Przed wejściem do muzeum

Bar z zewnątrz




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz